Viime eskarissa olikin ohjaajia meitä neuvomassa ja olikin tarpeen sekä hyödyllistä. Hemi on parantanut malttia paikallaan makuussa, uskalsin jopa edetä normaalia kauemmas ja hieman venytin aikaakin.. hienosti pysyi kontakti ja paikallaan.

Sivulle tulossa olisi nyt korkea aika päästä siitä käsimerkistä eroon, alkaa taas lipsua liialliseen käyttöön, hyi minua! Itseasiassa paremmin taitaa tulla oikealle kohdallekin, jos en kättä liikauta, mutta se tuleminen vähän takkuilee sitten.

Kontaktiharjoituksiakin otettiin perusasennossa ja niitähän pitäisi muistaa tehdä enemmän itsekin, taas sapiskaa minulle! Seuraamisessa valitin koiran katseen tippumista liikkeelle lähdössä, mitään ongelmaa siellä treeneissä ei sitten ollutkaan. O_O

Seuraamisen käännökset minä ryssin ihan kokonaan, pistäkää mut armeijaan.. Mutta kyllä se tästä taas pikkuhiljaa, kun olen saanut kurinpalautusta. Hemille kyllä muistan äkistä, jos laiskottelee, mutta taitaa ollakin, että minä olen se joka tarvitsee enemmän persiille potkijaa.

Kotona sitten kokeiltiin työintoisena kapulan ottamista suuhun ja se jopa onnistui niin, että Hemi nosti sen jo maasta irti. Pakotenoutoa ei meillä kannata yrittääkkään.. Siitä Hemi ei tykännyt yhtään ja paljon helpommin oppii käyttämällä shaping tyyliä.Vielä kun saisin sen oppimaan pitämään kapulaa suussa siihen asti, että käsken päästää irti. Oikein tyytyväinen olin treeneihin, oli taas ilo työskennellä Hemin kanssa ja Hemi oli yllättävän rauhallinen huomioiden sen, että viime treeneistä koiraseurassa on useampi viikko.